הבלוג של בוסטר מונסטר

בוסטר מונסטר / שיפור יחס המרה / 5 שירותי המייל הטובים ביותר לעסקים: באיזה שירות אנחנו בחרנו?

5 שירותי המייל הטובים ביותר לעסקים: באיזה שירות אנחנו בחרנו?

נכתב על ידי
בקטגוריה שיפור יחס המרה

שיווק במייל מהווה חלק חיוני במאמצי השיווק של כל עסק שרוצה להצליח. רשימות תפוצה במייל מהוות נכס יקר-ערך – זה שלעתים קרובות מביא לשיעור הגבוה ביותר של המרות, בהשוואה לצורות אחרות של שיווק דיגיטלי. ולכן, כאשר מעוניינים לבחור בשירות מייל לעסק, חשוב לבחור בכזה המאפשר לו לבצע מגוון פעולות, הכוללות בין היתר שליחת אוטוריספונדרים, תזמון מיילים, סגמנטציה לחתכי קהל ספציפיים, אפשרויות עיצוב מתקדמות, וכמובן כלים המאפשרים לנתח ולבדוק את שיעורי הפתיחה של המיילים, שיעורי ההקלקות מתוכם וכך הלאה.

לא חסרים היום בשוק שירותי מייל מתקדמים לעסקים שמספקים את כל הדברים האלה; אבל ישנם הבדלים בין השירותים השונים, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. הבנה מעמיקה של מה שכל שירות מספק ושל ההבדלים בין השירותים נחוצה כדי לדעת איזה שירות הוא זה המתאים ביותר לעסק שלכם ויוכל לייצר לכם רווחים משמעותיים. שימוש בשירות מייל לא מתאים עשוי ליצור תסכול גם אצלכם וגם אצל הלקוחות שלכם, ובמקרה הרע אף עלול לגרום לכם לאבד לקוחות.

בבוסטר מונסטר אנחנו אוהבים להמליץ על שירותים שיכול להפוך את חייהם של בעלי עסקים לקלים יותר (ראו את אחד הפוסטים הקודמים שלנו, הסוקר 6 פלאגינים להטמנה בוורדפרס). לפניכם רשימה של שירותי המייל שבעינינו הם הטובים ביותר היום לעסקים. בסופה תוכלו למצוא את הבחירה שלנו.

1. AWeber

AWeber הוא שירות מייל פשוט יחסית לתפעול, המתאים גם לעסקים קטנים בתחילת דרכם. חשוב לציין ש-AWeber אינו תומך בעברית ולכן יתאים בעיקר לעסקים המוכוונים לשוק הבינלאומי.

ניתן למצוא באתר אשפים המסבירים את כל הפונקציות של השירות שלב אחר שלב, מה שמאד מקל על הניווט והשימוש בתחילת הדרך. השירות מאפשר ליצור קמפיינים מעוצבים באמצעות מבחר מרשים של יותר מ-700 תבניות (שמותאמות גם למובייל), מהן ניתן לבחור את זו המתאימה ביותר לעסק שלכם. העבירות (deliverability) של המיילים של AWeber נבדקה בכל ספקי המייל הגדולים (ג’ימיל, הוטמייל וכו’) ונמצא כי הם מתקבלים כמו שצריך.

יכולות האוטוריספונדרים של AWeber נחשבות לטובות במיוחד וניתן ליצור באמצעותן סדרת מיילים מתוזמנת בקלות ובאופן אינטואיטיבי. למיילים של AWeber ניתן לצרף קבצים – פיצ’ר שנדיר בשירותי מייל אחרים. אפשרויות העריכה גם הן פשוטות לתפעול ומאפשרות להזיז או להכניס אלמנטים באמצעות גרירה. בנוסף, מי שמעוניין בכך יכול לבצע עריכה ב-HTML. המשתמש יכול לשלוט במראה המייל בצורה כמעט מלאה ולקבוע היכן ימוקמו טקסטים, תמונות, כפתורים וכו’ ובאיזו צורה.

עוד נקודות שכדאי לציין: עורך הטפסים של השירות נחשב למצוין. ניתן לבצע בהם התאמה אישית בקלות, מאחר שכמעט כל אלמנט בהם ניתן לשינוי. השירות מאפשר לתזמן מיילים וכן לשלוח סדרות מיילים במרווחים הנקבעים על ידיכם. ב-AWeber גם ניתן לערוך ספליט טסטינג בסיסי: תוכלו ליצור גרסאות שונות של המיילים שלכם, ולבדוק סטטיסטיקות עבור כל גרסה שנשלחה.

באשר לדו”חות, AWeber מציעה נתונים בסיסיים כמו הקלקות, שיעור פתיחה והסרה מרשימת תפוצה; אך גם ניתוחים מתקדמים יותר המבוססים על מיקום גאוגרפי, נתח שוק או גידול במספר המנויים. ניתן להשוות נתונים בין 20 המיילים האחרונים, ויש אפשרויות נוספות. הדו”חות פשוטים לצפייה ולהבנה ומעניקים דרכים רבות לבצע אופטימיזציה לקמפיינים.

היתרונות המרכזיים של AWeber הם המדריכים הפשוטים לשימוש והאמינות הגבוהה בשליחת המיילים. החסרונות המרכזיים הם אינטגרציה מוגבלת של רשתות חברתיות והיעדר ספליט טסטינג מתקדם יותר; וכמובן, היעדר התמיכה בעברית.

השירות מציע תקופת ניסיון חינם ל-30 יום.

מחיר: 19$ לחודש.

בסרטון הבא תמצאו מדריך לשימוש ב-AWeber:

2. MailChimp

MailChimp הוא שרות מייל פופולרי הידוע בזכות הרוח הקלילה וההומוריסטית השורה עליו והעיצוב הצעיר ברוחו. השירות מתאים לכל סוגי המשתמשים – החל מעסקים של אדם אחד או סטארטאפים קטנים ועד לחברות גדולות ששולחות מיליוני מיילים בחודש.

לשירות יש תוכנית חינמית שמספקת למשתמשים בה פיצ’רים שימושיים רבים, ובמסגרתה ניתן לבנות רשימה של עד 2000 מנויים ולשלוח עד 12,000 מיילים בחודש. המשתמשים יכולים לבחור מבין 23 תבניות בסיסיות ומאות תבניות לפי נושא. עורך הקמפיינים מאד ידידותי למשתמש ומאפשר  להוסיף מגוון תמונות, כפתורים וטקסטים באמצעות גרירה. גם עורך הטפסים פשוט לשימוש וניתן לייצר בו טפסים מותאמים אישית שיכולים להשתלב הן באתרים והן בעמודי פייסבוק.

כל קמפיין שנוצר במיילצ’ימפ עובר מבחן עבירות על ידי ה-Delivery Doctor, פיצ’ר שמבצע בדיקות חוזרות של הקמפיין על מנת לוודא שלא יהיה בו דבר אשר לא יאפשר למיילים להגיע ליעדם, למשל דברים העלולים להיות מזוהים כספאם או שגיאות בקוד ה-HTML.

החבילות בתשלום מספקות מגוון פיצ’רים, ביניהם אוטוריספונדרים, פילטרים לדואר זבל, סגמנטציה של רשימת התפוצה על פי אזורי זמן וכן כלים שונים המאפשרים אינטגרציה עם רשתות חברתיות (ואיסוף מידע על המנויים באמצעותן).

גם משתמשים בתשלום וגם בעלי השירות החינמי יכולים לעשות ספליט טסטינג ולהוציא מגוון רחב של דו”חות הכוללים מפות הקלקה, פעילות מנויים ועוד. יש במיילצ’ימפ אינטגרציה של גוגל אנליטיקס שמאפשרת לבצע בדיקות נוספות כמו שיעור המרה ו-ROI, ולהוריד דו”חות בהתאמה.

היתרונות של מיילצ’ימפ הם קלות השימוש בו, הפיצ’רים הרבים וכן הדו”חות שניתן להנפיק באמצעותו; אך החסרונות הם שעבור עסקים עם רשימות תפוצה גדולות ואסטרטגיית שיווק מתקדמת, ניהול סוגי המנויים השונים והדו”חות המוצעים עשויים להיות פשוטים מדי ולא לספק את כל המידע הנדרש. עם זאת, יתרון בולט למשתמשים בישראל הוא תמיכה מלאה בעברית גם במיילים וגם בטפסים. בנוסף, בשבועות האחרונים שחררה מיילצ’ימפ סדרה של שיפורים ב-UX באפליקציה הניידת וגם באתר שלהם, כך שהרבה לוגיקות ו-flows קלים יותר ליישום עכשיו.

מחיר: יש תוכנית חינמית לשימוש מוגבל. בנוסף, יש חבילה בסיסית שכן כוללת אוטומציה (מצוינת לעסקים בתחילת דרכם), המתחילה ב-10$ לחודש. תוכניות ה-Pro מתחילות ב-29$ לחודש.

בסרטון הבא תקבלו הדרכה לשימוש בסיסי במיילצ’ימפ:

3. ConvertKit

ConvertKit הוא שירות מייל חדש יחסית (מ-2013), שמתאים במיוחד לבלוגרים מקצועיים. הוא נחשב לידידותי למשתמש והממשק שלו יפה ואינטואיטיבי, אך מעט מורכב בהשוואה לשירותי מייל אחרים. מאידך, אין לו כל מיני פיצ’רים נוצצים שלעתים מקשים על השימוש בשירותי מייל אחרים כמו לשוניות מרובות ותתי-תפריטים.

באופן דומה, יצירת הקמפיינים מתמקדת ביצירת אינטראקציה טובה עם המנויים ופחות בעיצוב יפה של המיילים. המיילים מתרכזים בטקסט; ניתן להכניס תמונות וגרפיקה אבל זה לא פשוט במיוחד.

מה שטוב ב-ConvertKit הוא האופן בו השירות מאפשר ליצור רצפים של מיילים אוטומטיים מסוגים שונים (למידה על נושא מסוים, מכירה רכה ועוד), הנשלחים למשתמשים המתאימים שמסומנים על ידי תגיות. פעולות שונות של המנויים מפעילות טריגרים שונים שבתגובה מתייגים אותם על סוג מסוים של מיילים. נמען יכול להיות מתויג על קמפיין מסוים אך פעולה מסוימת שיבצע תתייג אותו על קמפיין אחר.

בהקשר זה חשוב לציין שהמנויים לא מחולקים לרשימות תפוצה שונות. הם נמצאים כולם במאגר אחד, ומנוי אחד יכול להיות מתויג על כמה קמפיינים בהתאם להתנהגותו. עם זאת, בניגוד לשירותים אחרים בהם משלמים עבור כל מנוי בכל רשימה גם אם מדובר באותו המנוי, כאן משלמים רק פעם אחת על כל מנוי.

הדו”חות שמציע השירות הם די בסיסיים (שיעור פתיחה, שיעור הקלקה, הסרות מרשימת התפוצה) וניתן לגשת אליהם בקלות מתוך כל מייל שנשלח. עם זאת, אין הרבה נתונים שניתן לעבוד אתם.

היתרונות שמשתמשים מוצאים ב-ConvertKit הם האוטומציה המעולה ושיטת התיוג שמאפשרת לנהל את המנויים באופן מתוחכם; מאידך, החסרונות הם המחיר היקר יחסית, הדו”חות הפשוטים מדי והיעדר בסיס נתונים רחב, וכן היעדרה של תקופת ניסיון בחינם. באשר לתמיכה בעברית, מאחר שניתן לבצע התאמה אישית מלאה של המיילים ב-HTML, יש סיכוי שעברית תעבוד במיילים עצמם; אך בטפסים זה יהיה בעייתי. פתרון אפשרי שימוש בשירות טפסים אחר וחיבור שלו ל-ConvertKit.

מחיר: החל מ-29$ ל-1000 מנויים.

בסרטון הבא תמצאו הדגמה של השימוש ב-ConvertKit:

4. Constant Contact

Constant Contact הוא שירות מייל ותיק מאד, הקיים קרוב לשני עשורים. משתמשים בכל הרמות יכולים להשתמש בו בקלות יחסית והוא מתאים במיוחד למשתמשים מתחילים, אשר יכולים ללמוד ממנו הרבה מאד על יצירת קמפיינים במייל, באמצעיות וובינרים, מדריכים ומאגרי עצות וטיפים.

תהליך יצירת הקמפיין בשירות מתחלק לשלושה שלבים פשוטים להבנה ולתפעול: עיצוב הקמפיין, בחירת קהל היעד, ותזמון ושליחה. בשלב העיצוב ניתן לבחור מבין יותר מ-400 תבניות מעוצבות להפליא (שמגיעות במגוון צבעים ודוגמאות, ומאפשרות לבצע חיפוש לפי נושא) או לעצב תבנית לבד בהתאמה אישית.

המערכת מאפשרת עבודה עם CSS ו-HTML. ניתן לשלב בקמפיינים מגוון פיצ’רים כגון מסמכים, תמונות, סרטונים וסקרים (אך שליחת סקרים כרוכה בתשלום נוסף). קבצים ניתן לייבא אל תוך המערכת או לגרור אותם לתוך המייל. ניתן לייבא אנשי קשר מג’ימייל או מאאוטלוק, באמצעות קבצי טקסט או אקסל אולהכניס כתובות מייל באופן ידני.

ל-Constant Contact יש אינטגרציה טובה עם רשתות חברתיות והיא מאפשרת ליצור קמפיינים ייעודיים לחיבור המנויים לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, וכן לעקוב אחרי יעילות הקמפיינים באמצעות נתונים על שיתופים, לייקים וביקורים בעמוד. בנוסף, יש שירות ייעודי לקמפיינים של אירועים הנקרא EventSpot אשר מאפשר לייצר הזמנות מייל בקלות כמו גם אפשרויות תשלום שונות בגוף המייל.

ב-Constant Contact ניתן ליצור מגוון דו”חות המציגים שיעורי הקלקות, שיעורי העברת מיילים ועוד, וכן נתונים על רשתות חברתיות כמו שיתופים ולייקים. מאידך, אין אפשרות לעקוב אחרי שיעורי המרה, ואין אינטגרציה טובה עם גוגל אנליטיקס; בנוסף, אין אפשרות לבצע ספליט טסטינג של מיילים.

יתרונות בולטים של השירות הם מחירים נוחים יחסית, ייבוא אנשי קשר, אינטגרציה טובה של רשתות חברתיות ויצירת קמפיינים בקלות. החסרונות המרכזיים הם היעדר ספליט טסטינג והיעדר טריגרים בקמפיינים. בנוסף, לא ניתן לצפות בתצוגה מקדימה של המיילים בפלטפורמות אחרות לפני שליחתם – אפשרות די שכיחה בשירותי מייל אחרים. Constant Contact לא תומך בעברית.

השירות מציע תקופת ניסיון חינם ל-30 יום.

מחיר: החל מ-15$ ל-1000 מנויים.

בסרטון הבא תקבלו הדרכה לשימוש בסיסי ב-Constant Contact:

5. ActiveCampaign

ActiveCampaign ידוע כשירות מייל ורסטילי ונוח לשימוש, שמחיריו סבירים ויכולות האוטומציה שלו גבוהות. הוא מתאים בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים. בדומה ל-Contant Contact, גם הוא מציע למשתמשים מתחילים כלים שונים ללמידה כגון סרטוני הדרכה, מאמרים בבלוג, וובינרים ועוד. תהליך ההרשמה הוא פשוט אך הממשק עצמו עשוי להיות מורכב לשימוש, בעיקר בהתחלה. הוא מכיל חלונות ומעמיס על המשתמש ווידג’טים ותפריטים שונים. עם זאת, ניתן לסגור כל אחד מהווידג’טים האלה או לגרור אותו למיקום אחר על המסך.

מאד קל ליצור טפסי הרשמה שיוטמעו באתר או בעמוד הפייסבוק, ואפשר להתאים אותם לעיצוב האתר באמצעות התאמה אישית של הצבע, הגופן והסגנון; מאידך, יכולות העיצוב מוגבלות בהשוואה לשירותים אחרים.

את רשימות אנשי הקשר ניתן לייבא מ-94 מקורות שונים, באמצעות מגוון סוגי קבצים (טקסט, אקסל, csv.) או בהעתק+הדבק. פיצ’ר מיוחד של ActiveCampaign הוא האפשרות לדרג את המנויים לפי קריטריונים מסוימים כגון מהירות תגובה, אזור גאוגרפי וכו’ כדי לדעת מי מקבל מענה הולם ומי מוזנח ויש ליצור עמו קשר.

ביצירת קמפיינים יש מגוון אפשרויות, למשל, קמפיין חד-פעמי, אוטריספונדרים, אוטומציה של מיילים המבוססת על חוקים וטריגרים שונים, קמפיין מבוסס תאריכים (כמו ימי הולדת) ועוד. ניתן ליצור מספר גרסאות שונות של הקמפיין ולבצע עליו ספליט טסטינג. יש 27 תבניות מביניהן ניתן לבחור או שאפשר לעצב תבנית בהתאמה אישית. ניתן לבחור אלו אלמנטים להסתיר או להראות בגרסת המובייל.

ActiveCampaign הוא שירות שמצטיין באוטומציה ומעניק למשתמשים בו כלים רבים המאפשרים להפיק מיילים מותאמים אישית הנשלחים בתגובה לטריגרים התנהגותיים של הלקוחות, קמפיינים מבוססי-אוטומציה, קמפיינים מבוססי-זמן ועוד.

בעת שליחת הקמפיין ניתן לבחור מאחת מכמה אפשרויות מעקב: מעקב אחר קישורים, מעקב אחר מענה, שיתופים, הקלקות, מיקום גאוגרפי ועוד. יש אינטגרציה עם גוגל אנליטיקס המאפשרת להפיק נתונים נוספים. בנוסף, בכל שלב של יצירת הקמפיין יש נתונים מהם ניתן להפיק דו”חות שימושיים.

היתרונות של Active Campaign הם יכולות ספליט טסטינג טובות, סגמנטציה נוחה של רשימות תפוצה ואוטומציה פשוטה; החסרונות הם אפשרויות מוגבלות בבניית טפסים והיעדר כלי built in ליצירת סקרים.

באשר לשימוש בשירות בעברית, זה אפשרי אם עושים שימוש ב-HTML מותאם אישית, ועושים ספציפיקציה לעברית ב-CSS (כנ”ל בטפסים). לחלופין, ניתן להשתמש בבלוק HTML בתוך תבנית ויזואלית רגילה, ולהפעיל את העברית דרך הקוד.

השירות מציע תקופת ניסיון חינם ל-14 יום.

מחיר: החל מ-9$ ל-500 מנויים.

בסרטון הבא תמצאו סקירה של ActiveCampaign:

הבחירה שלנו? MailChimp

כל שירותי המייל שנסקרו לעיל הם מצוינים, ובחירה בכל אחד מהם תהיה בחירה טובה. אנחנו בחרנו ב-MailChimp בסופו של דבר, וזאת מכמה סיבות. התמיכה בעברית היא יתרון גדול, אבל מלבד זאת, הרגשנו שהיחס בין ערך והשקעה במיילצ’ימפ הוא מיטבי: ביחס למחיר, מקבלים אוטומציה אפקטיבית שעונה על הצרכים שלנו – ללמד את המתעניינים בשירות איך לשפר את מהירות האתר שלהם, איך למדוד אותה, ואיך לפנות למומחים כשהם צריכים או רוצים לקבל תוצאות תוך שבוע.

האם התנסיתם באחד משירותי המייל האלה? מה דעתכם עליהם? האם אתם מכירים שירותי מייל אחרים שמתאימים לעסקים? ספרו לנו בתגובות! נשמח לשמוע מכם.

 

בוסטר מונסטר
בוסטר מונסטר
אני מפלצת חמודה שניזונה משומן של אתרי אינטרנט איטיים. רוב הזמן די עסוקה, אבל אחראית ומסורה. מתחייבת לשפר את זמן העליה של האתר שלך בתוך שבוע ימים. זה אומר שבשעה שאהיה עסוקה בלשפר את האתר הבא שלי, הלקוחות שלך כבר יקבלו חוויה מהירה וכיפית באתר שלך.
כתבות אחרונות
שנקבע דייט?

בוסטר מונסטר תשמח מאד להיפגש ולהכיר אותך :)

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

picjumbo.com_IMG_3832coffee notebook and envelopes
לשיתוף הפוסט לחצו כאן
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :