הבלוג של בוסטר מונסטר

בוסטר מונסטר / שיפור יחס המרה / למה אתר איטי מבריח את הקונים שלך מהחנות?

למה אתר איטי מבריח את הקונים שלך מהחנות?

נכתב על ידי
בקטגוריה שיפור יחס המרה

השקעתם לא מעט זמן, כסף ואנרגיה בבניית האתר שלכם. העיצוב שלו מרהיב, יש בו פיצ’רים מתקדמים, נוח לנווט בו ובאופן כללי, הוא כל מה שחלמתם עליו באתר אינטרנט. יש רק בעיה אחת: הוא לא מביא קונים. כאשר אתם חוקרים קצת את האנליטיקס של האתר, אתם רואים שדווקא זורמת אליו תנועה יפה של גולשים. אז מדוע הם לא קונים או מבצעים פעולות אחרות באתר? ובכן, משהו מבריח אותם לפני שהם מספיקים לבצע פעולה כלשהי – או אולי אפילו במהלכה.

בסבירות גבוהה, מה שמבריח אותם מהאתר זו האיטיות שלו. ואם אתם לא חושבים שהאתר שלכם אטי, נסו להשוות את מהירות הטעינה שלו (גם בדסקטופ וגם במובייל) למהירות הטעינה של אתרים אחרים. גם אם ההבדלים נראים לכם זניחים – לאתר שלכם לוקח בסך הכל עוד שנייה לעלות – למי שגולש באתר שלכם הם לא זניחים כלל וכלל. עיכוב של שנייה אחת יכול להוביל לירידה של 7 אחוזים בהמרות (גולשים באתר שלכם שהופכים ללקוחות). לאורך זמן, העיכוב ה”קטן” הזה יכול לעלות לכם בהמון כסף – החל מעשרות אלפי שקלים ועד מיליוני(!) שקלים בשנה, תלוי בגודל האתר שלכם ובהיקף העסקאות שמבוצעות בו.

במחקר שבוצע לאחרונה על ידי חברת השיווק הדיגיטלי Intesols, עלו הממצאים הבאים:

  • רוב הגולשים שמבצעים רכישות אונליין ינטשו אתר e-commerce אם ייקח לו יותר מ-2 שניות לעלות, ו-40 אחוזים מהם ינטשו אותו אם ייקח לו יותר מ-3 שניות לעלות
  • אחרי שהגולשים נטשו את האתר, 78 אחוזים מהם יעברו לאתר מתחרה
  • בהורדת מהירות הטעינה של אתר e-commerce מ-8 שניות ל-2 שניות, שיעור ההמרות שלו עולה ב-74 אחוזים

באינפוגרפיקה הבאה מבית kissmetrics תוכלו לראות המחשה מבהילה של האופן בו האיטיות של האתר יכולה להבריח ממנו לקוחות:
loading-time-lrg

אז למה זה קורה? מדוע למהירות (או יותר נכון, לאיטיות) של האתר יש השפעה כל כך דרסטית על הגולשים?

גוגל אוהבת אתרים מהירים

עוד לפני שהקונים מגיעים לאתר ועושים אחורה פנה כאשר הם נוכחים לדעת שהוא עולה לאט – מתברר שיש כאלה שלא מגיעים אליו בכלל; וזאת משום שהוא לא מדורג גבוה מספיק בתוצאות החיפוש של גוגל. בהנחה שאתם משקיעים בקידום ובתוכן איכותי, גורם משמעותי שיכול לתרום לדירוג נמוך של האתר שלכם בגוגל הוא האיטיות שלו. כבר ב-2010 נכתב בבלוג של גוגל שהאלגוריתם שלה לוקח בחשבון  את מהירות האתר, ועל כן, אם האתר שלכם אטי, אל תתפלאו אם גם אחרי מאמצי הקידום שהשקעתם, לא מתרחשות מספיק המרות.

בסרטון הבא תוכלו ללמוד כיצד להשתמש ב-PageSpeed Insights של גוגל, אשר מודד אוסף של נושאים הקשורים לקידוד האתר ומשפיעים גם על המהירות שלו:

הלקוחות שלכם מפונקים

השנה היא לא 1995, ואפילו לא 2005. אנחנו ב-2015, מה שאומר שרוב אתרי האינטרנט הם מהירים למדי, לפחות בכל המקומות בהם תשתית האינטרנט טובה. גולש ממוצע מצפה שזמן הטעינה של אתר אליו נכנס יהיה 2 שניות לכל היותר. הנתון הזה, יחד עם העובדה שקיימת תחרות עזה כיום בין אתרים שונים המוכרים מוצרים דומים, גורמת ללקוחות לא להתעכב יותר מדי על אתר שהוא אטי בכמה עשיריות השניה ממה שהם רגילים, אלא פשוט לעבור לאתר אחר. מחקר משנת 2013 של חברת Load Impact  העלה ש-53 אחוזים מבעלי אתרי e-commerce הפסידו כסף או מבקרים בגלל חוסר יציבות או ביצועים גרועים של האתר (המתבטאים, בין היתר, בזמני טעינה ארוכים).

SoWR-Graph-Lost-Money-copy

אתר אטי לא פוגע רק במכירות לטווח קצר, אלא גם בהכנסות לטווח הארוך, שכן מלבד הלקוחות שביקרו בו ועזבו, מפסידים גם לקוחות חוזרים, וגם לקוחות חדשים שהיו עשויים להגיע בעקבות המלצות.

לקוחות לא נשארים נאמנים לאתר איטי

ואם כבר דיברנו על לקוחות חוזרים, זה הזמן להזכיר נאמנות. מחקר משותף שערכו Forrester Research ו-Akamai בשנת 2009 מראה שמהירות הטעינה של אתר e-commerce מהווה גורם מפתח בנאמנותם של הלקוחות לאתר, בעיקר עבור לקוחות שמוציאים הרבה כסף באינטרנט. לא רק ש-79 אחוזים מהלקוחות שחוו בעייתיות בשימוש באתר לא יחזרו אל אתר זה בעתיד, 27 אחוזים מהלקוחות אפילו לא יחזרו לחנות הפיזית (אם יש כזו), מה שמראה שלחוויית אונליין גרועה יש השפעה שחורגת מגבולות האינטרנט. והנה עוד כמה ממצאים מעניינים שעלו מהמחקר:

  • 52 אחוזים מהלקוחות אמרו מפורשות שזמן טעינה מהיר הוא גורם חשוב בנאמנותם לאתר
  • 61 אחוזים מהלקוחות שמוציאים יותר מ-$1500 בשנה עומדים על כך שאתרי ה-e-commerce בהם הם מבקרים ייטענו מהר
  • 44 אחוזים מהלקוחות שחוו חוויית משתמש גרועה באתר e-commerce, יזהירו מפניו את חבריהם ובני משפחותיהם מפני אתר זה

כאמור, הנתונים שלעיל נכונים ל-2009, תקופה בה היינו סובלניים יותר לאתרים איטיים. סביר להניח שכל המספרים האלה עלו מאז.

יותר לקוחות מבצעים רכישות דרך הסמארטפון

עידן הסמארטפונים והאפליקציות הביא לכך שכיום אנחנו משתמשים בסמאטרפון שלנו לצרכי אינטרנט יותר מבכל מכשיר אחר, בין אם מדובר במשך הזמן שאנחנו משתמשים בו ביום או במספר הפעולות שאנחנו בוחרים לבצע דרכו ולא באמצעים אחרים. ולכן אתרים שאינם מותאמים למובייל עשויים לסבול מנטישת לקוחות אם זמני הטעינה שלהם ארוכים יותר במובייל, גם אם בגלישה בדסקטופ הם מהירים מספיק. יתרה מכך, על פי המחקר של Intesols שצוטט בתחילת הפוסט, שיעור הנטישה של אתרי מובייל גבוה אף יותר מזה של אתרים רגילים.

צפו בסרטון המציג מדוע מהירות טעינה במובייל היא חשובה כל כך למכירות:

סיכום

אם הבנתם שהאיטיות של האתר שלכם זה מה שמבריח את הלקוחות, זאת חצי הדרך לפתרון. כעת, תוכלו להתרכז בהעלאת המהירות במגוון אמצעים. אם האתר שלכם הוא אתר וורדפרס, תוכלו להיעזר בפוסט שפרסמנו לאחרונה, 6 דרכים סופר-פשוטות לשפר מהירות באתר וורדפרס (רובן תקפות גם לפלטפורמות אחרות). דבר נוסף שתוכלו לעשות הוא לפנות לחברה שמתמחה בשיפור מהירות של אתרים וקיצור זמן הטעינה שלהם למינימום.

האם גם אתם נטשתם אתר בגלל שלקח לו זמן רב מדי להיטען? או שלקוחות שלכם אמרו לכם שהם הפסיקו להשתמש באתר שלכם בגלל האיטיות שלו? שתפו אותנו בתגובות!

 

בוסטר מונסטר
בוסטר מונסטר
אני מפלצת חמודה שניזונה משומן של אתרי אינטרנט איטיים. רוב הזמן די עסוקה, אבל אחראית ומסורה. מתחייבת לשפר את זמן העליה של האתר שלך בתוך שבוע ימים. זה אומר שבשעה שאהיה עסוקה בלשפר את האתר הבא שלי, הלקוחות שלך כבר יקבלו חוויה מהירה וכיפית באתר שלך.
Recommended Posts
שנקבע דייט?

בוסטר מונסטר תשמח מאד להיפגש ולהכיר אותך :)

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

לשיתוף הפוסט לחצו כאן
relay-race-655353_1920
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים